בקצרה על חוקיות המערכת - יתרונות וחסרונות.
שליחת הודעות וואטסאפ באמצעות מערכת בולדוג
האם חוקי?מה המגבלות? - במאמר הבא:
כדי להבין את נושא החוקיות יש לחזור קודם אל הבסיס - מה המשמעות של אפליקציית וואטסאפ.
וואטסאפ התחילה כאפליקציית מסרים בתחילת דרכה ובשנת 2016 נרכשה ע''י חברת פייסבוק.
כאשר בזמן הזה לפייסבוק כבר היו תחת אמתחתם את מסנג'ר ולאחר מכן אינסטגרם.
ברגע שפייסבוק הוציאו את הAPI שלהם לפלטפורמת מסנג'ר חברות רבות הסתערו על הערוץ והחלו בהקמת צ'אט בוטים ותהליכי אוטומציה מה שגרם לספאם ואי נוחות בקרב המשתמשים.
עד שלפייסבוק נגמרה הסבלנות, וביום בהיר החוקים השתנו.
פייסבוק החליטה על חלון זמן מסוים לשליחת הודעות, תנאים ספציפים ואפילו עמידה בקרטריונים מסוימים על מנת לאשרר כמויות מסוימות של הודעות פר משתמש.
על מנת למנוע את החוויה השלילית הזאת שוב - החליטו הפעם פייסבוק לפתוח את הגישה למפתחים בלבד וע''י כך להיות בבקרה תמידית על מי שולח הודעות, מתי ואיך.
לצורך כך הוחלט על מספר ספקים בתחום הוואטסאפ אשר יקבלו גישה ויאפשרו לפתוח משתמשים תחתם - כמובן עם החוקים שתיכף נפרט.
כאשר אתם מחליטים על ספק מסוים - עליכם לעבור תהליך אימות מול פייסבוק שדורש בין היתר עמוד עסקי פעיל, חשבון ביזנס מנג'ר מאומת,ואישור הודעות טמפלט.
בסיום התהליך ( שלוקח מספר שבועות ) תקבלו גישה לAPI של וואטסאפ וכעת עליכם ליצור מסע לקוח שיתאים לצרכים שלכם - כל אישור של הודעה הוא תהליך נפרד והחיסרון העיקרי הוא המחיר- התשלום לוואטסאפ ( ולספקיה ) הוא פר הודעה.
עד כאן לחלק הרשמי, מכאן יש לכם בעלי העסקים 2 אופציות - לעבור את מסכת האישורים הזאת שלא תמיד צולחת ודורשת הרבה התעסקות ובירוקרטיה
או לקצר תהליכים
ולהתחיל לשלוח הודעות וואטסאפ ללקוחות שלכם בעוד 10 דקות.
התהליך הוא חוקי לגמרי ומתבסס על שירות הWEB של וואטסאפ. ההתממשקות למערכת נוצרת ע''י סריקת ברקוד מחשבון וואטסאפ שבבעלותכם ( לא משנה רגיל או עסקי )
ואז יוצרת חיבור דו כיווני לשליחה וקבלה של הודעות באופן קבוע
מכיוון שלוואטסאפ יש מגבלה על מספר מכשירים שמחוברים בו זמנית למשל מובייל+ווב או
מובייל+דסקטופ המערכת "תופסת" לכם חיבור אחד כאשר תמיד אפשרי לבצע שיחות מהמובייל
למי שלא רוצה לוותר על הצ'אט ועדיין להפעיל את האוטומציות דרך המערכת - קיים במסלולים המורחבים פאנל צ'אט מקצועי הכולל אקסטרה פיצ'רים: " וואטסאפ ווב על סטרואידים"
כמו תיזמון הודעות, טיפול בפניות, שיוך נציגים ( מאפשר חיבור מכמה מחשבים במקביל לאותו חשבון )
תיוג לייבלים, יצירת שיחות עם אנשי קשר חיצוניים שלא ברשימה, מיון לפי קבוצות ועוד...
